Thuis bij Pleyade
We vinden graag een passende oplossing voor u
Pleyade werkt voortdurend aan een goede kwaliteit van haar zorg- en dienstverlening. Maar het kan weleens anders lopen dan u verwacht. In dat geval horen we dat graag. Bent u niet tevreden? Heeft u een klacht? Spreek ons aan, zodat we tot een passende oplossing kunnen komen. Bovendien kunnen we met uw klacht of suggestie onze dienstverlening verbeteren. Hieronder leest u over hoe en waar u een klacht kunt indienen.
Uw klacht melden
U kunt uw klacht op verschillende manieren uiten. Bij Pleyade, maar ook bij instanties buiten onze organisatie. In de brochure Klachtenprocedure Pleyade leest u informatie over hoe en waar u uw klacht kunt melden en hoe de verdere procedure is. De contactgegevens van Pleyade en overige instanties vindt u achter in deze brochure.
De snelste manier om uw klacht op te lossen, is door deze te bespreken met de betreffende medewerker, EVV’er, het teamhoofd of de gebiedsmanager. Als u niet weet hoe u deze persoon kunt bereiken, dan kunt u uw klacht melden via het klachtenformulier hieronder.
Stuurt u uw klacht liever per post toe? Dan kan dit naar: Pleyade, Postbus 4020, 6803 EA Arnhem. Vermeld in beide gevallen duidelijk voor wie uw bericht bestemd is.
Klachtenformulier
"*" geeft vereiste velden aan
Klachtenfunctionaris
Bespreekt u uw klacht liever met een neutrale buitenstaander? Dan staat de klachtenfunctionaris, mevrouw Esseline McKenzie, voor u klaar. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en kunt u kosteloos om hulp vragen. U bereikt de klachtenfunctionaris op 06 – 3387 0706 of via e.mckenzie@upcmail.nl.
Komt u er ook met de hulp van de klachtenfunctionaris niet uit? Dan kan zij u informeren over en ondersteunen bij het vervolg van de procedure. Bijvoorbeeld door u te verwijzen naar de bestuurder van Pleyade, de externe klachtencommissie regio Arnhem, de KlachtenCommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ) of de geschillencommissie zorg. Meer informatie over de commissies vindt u in de klachtenregeling externe klachtencommissie Algemeen, Klachtenregeling KlachtenCommissie Onvrijwillige Zorg en in het Reglement geschillencommissie .
Cliëntvertrouwenspersoon WZD (Wet zorg en dwang)
Cliënten die zorg krijgen vanuit de ‘Wet zorg en dwang’ (onvrijwillige zorg) kunnen met vragen en/of klachten en voor advies terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon. De cliëntvertrouwenspersoon werkt onafhankelijk van Pleyade. Aan Pleyade zijn twee cliëntvertrouwenspersonen verbonden Marjon de Grave (bereikbaar op 06-30485920 en marjondegrave@zorgbelangcvp.nl) en Hennie Kuiperij (bereikbaar op 06-10319533 en henniekuiperij@zorgbelangcvp.nl).
Meer informatie over wat deze cliëntvertrouwenspersonen doen en wat ze voor u kunnen betekenen leest in de informatieflyer van Marjon de Grave en Hennie Kuiperij.
Meer informatie en contact
Heeft u vragen over onze klachtenprocedure, of het indienen van een klacht? Neemt u dan contact op met de externe klachtenfunctionaris, mevrouw Esseline McKenzie, op 06 – 3387 0706 of e.mckenzie@upcmail.nl.
Wilt u meer weten over hoe Pleyade omgaat met klachten, dan kun u hier meer informatie vinden.