Klachtenregeling

Niet tevreden? Meld het ons

Klachtenregeling | Pleyade | Verwijzers

Thuis bij Pleyade

We vinden graag een passende oplossing voor u

Pleyade werkt voortdurend aan een goede kwaliteit van haar zorg- en dienstverlening. Maar het kan weleens anders lopen dan u verwacht. In dat geval horen we dat graag. Bent u niet tevreden? Heeft u een klacht? Spreek ons aan, zodat we tot een passende oplossing kunnen komen. Bovendien kunnen we met uw klacht of suggestie onze dienstverlening verbeteren. Hieronder leest u over hoe en waar u een klacht kunt indienen.


Uw klacht melden

U kunt uw klacht op verschillende manieren uiten. Bij Pleyade, maar ook bij instanties buiten onze organisatie. In de brochure Klachtenprocedure Pleyade leest u informatie over hoe en waar u uw klacht kunt melden en hoe de verdere procedure is. De contactgegevens van Pleyade en overige instanties vindt u achter in deze brochure.

De snelste manier om uw klacht op te lossen, is door deze te bespreken met de betreffende medewerker, EVV’er, het teamhoofd of de manager.  Als u niet weet hoe u deze persoon kunt bereiken, dan kunt u uw klacht melden via het klachtenformulier hieronder.

Stuurt u uw klacht liever per post toe? Dan kan dit naar: Pleyade, Postbus 4020, 6803 EA Arnhem. Vermeld in beide gevallen duidelijk voor wie uw bericht bestemd is.

 

Klachtenformulier

"*" geeft vereiste velden aan

Aanhef*
Naam*
Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Klachtenfunctionaris

Bespreekt u uw klacht liever met een neutrale buitenstaander? Dan staat de klachtenfunctionaris, mevrouw  M. van den Eijnden, voor u klaar. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en kunt u kosteloos om hulp vragen. U bereikt de klachtenfunctionaris op 06-30776201 of via externeklachtenfunctionaris@pleyade.nl.

Komt u er ook met de hulp van de klachtenfunctionaris niet uit? Dan kan zij u informeren over en ondersteunen bij het vervolg van de procedure. Bijvoorbeeld door u te verwijzen naar de Raad van Bestuur van Pleyade, de Externe klachtencommissie regio Arnhem, de Klachten Commissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ) of de geschillencommissie zorg. Meer informatie over de commissies vindt u in de klachtenregeling externe klachtencommissie Algemeen, Klachtenregeling KlachtenCommissie Onvrijwillige Zorg en in het Reglement geschillencommissie .


Cliëntenvertrouwenspersoon Wzd (Wet zorg en dwang)

Cliënten die zorg krijgen vanuit de ‘Wet zorg en dwang’ (onvrijwillige zorg) kunnen met vragen en/of klachten en voor advies terecht bij de cliëntenvertrouwenspersoon. De cliëntenvertrouwenspersoon werkt onafhankelijk. Aan Pleyade zijn twee cliëntenvertrouwenspersonen verbonden:

 

Meer informatie over wat deze cliëntenvertrouwenspersonen doen en wat ze voor u kunnen betekenen leest in de informatieflyer van Marjon de Grave en Hennie Kuiperij.


Klokkenluiders

Het kan voorkomen dat er een (vermoeden van een) misstand wordt gemeld. Pleyade heeft de klokkenluidersregeling opgesteld om ervoor te zorgen dat de melders de juiste bescherming ontvangen. Hoe dit wordt gedaan kunt u lezen in de klokkenluidersregeling.


Meer informatie en contact

Heeft u vragen over onze klachtenprocedure, of het indienen van een klacht? Neemt u dan contact op met de externe klachtenfunctionaris, mevrouw M. van den Eijnden, op 06-30776201 of externeklachtenfunctionaris@pleyade.nl.

Wilt u meer weten over hoe Pleyade omgaat met klachten, dan kun u hier meer informatie vinden.